Folkmusik och logdans

Ad Hoc-orkestern spelar folkmusik, ofta till dans och ofta egna låtar, snabbt, glatt o svängigt! I januari släppte de albumet Närketag och nu kommer de till Siggebohyttans loge för en tvådelad tillställning. Först en konsertdel sedan efter en kort paus finns det möjlighet till dans. Polka, schottis, bugg eller vals? Det är inte så noga. Alla är välkomna på dansgolvet, oavsett om man är nybörjare eller van dansare.

Entré: Biljetter kostar 100 kr och bokas på billetto.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hemsida:olom.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Arrangör: Örebro läns museum

Tid: lördag 1 augusti kl. 14:00-16:00

Plats: Siggebohyttans bergsmansgård, Öskevik